Stan prawny na dzień: 15.02.2017
Pytanie: Czytelniczka zajmuje się sprawami księgowymi w małej wspólnocie mieszkaniowej (8 lokali). W 2009 r. w budynku, którego dotyczy Wspólnota, została wymieniona stara dachówka na nową. Inwestycja kosztowała 77.000 zł, z czego 36.000 zł zostało pokryte ze środków własnych, zaś 41.000 zł - z kredytu bankowego zaciągniętego na 5 lat. Wykonawca robót wystawił 2 faktury: na 36.000 zł oraz na 41.000 zł. Czytelniczka pyta, czy w koszty powinna ująć tylko wydatki w kwocie wynikającej jedynie z pierwszej faktury, czy też z obu. Pyta również, czy może zaliczyć do kosztów podatkowych odsetki płacone od zaciągniętego na ten cel kredytu. Nadmienia przy tym, że kredyt spłacany jest od listopada 2009 r., zaś przychody Wspólnoty za ubiegły rok wyniosły 16.800 zł. Były to wpłaty na fundusz remontowy.
Uzyskaj pełen dostęp do serwisu!
Bądź na bieżąco ze wszystkimi zmianami w prawie.
Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:
- odpowiedzi na indywidualne pytania – będziesz mógł je zadać naszym ekspertom,
- szkoleń wideo dla zarządców nieruchomości,
- narzędzi (wzorów dokumentów, orzeczeń, aktów prawnych, ebooków),
- bazy porad i odpowiedzi na pytania zarządców.