7 kwietnia 2023 r. to data wejścia długo wyczekiwanych zmian w Kodeksie pracy, które uregulowały pracę zdalną. Sprawdź, jak nowe przepisy mogą wpłynąć na działalność zarządcy nieruchomości.
Personel zarządcy nieruchomości może, według nowych przepisów, wykonywać - przynajmniej przez część godzin pracy - pracę zdalną. Nie wszyscy członkowie personelu muszą na co dzień być obecni w pobliżu nieruchomości, którymi zarządzamy. Podejmując decyzję o pracy zdalnej, zarządca może w szczególności:
-
korzystać z mniejszej ilości pomieszczeń przy prowadzeniu działalności;
-
zmotywować swój personel do bardziej wydajnej pracy w związku z perspektywą wcześniejszego zakończenia codziennych zadań;
-
umożliwić reszcie personelu większą koncentrację na obowiązkach wykonywanych w biurze oraz
-
uatrakcyjnić swoje miejsce pracy.
Dlatego też warto spojrzeć, jak nowe przepisy uregulowały kwestię pracy zdalnej. Omówione poniżej przepisy należy stosować także do stosunków pracy nawiązanych na innej podstawie niż umowa o pracę.