Kodeks pracy 2023

AdobeStock_256783447

Praca zdalna według nowych przepisów

7 kwietnia 2023 r. to data wejścia długo wyczekiwanych zmian w Kodeksie pracy, które uregulowały pracę zdalną. Sprawdź, jak nowe przepisy mogą wpłynąć na działalność zarządcy nieruchomości.

Personel zarządcy nieruchomości może, według nowych przepisów, wykonywać - przynajmniej przez część godzin pracy - pracę zdalną. Nie wszyscy członkowie personelu muszą na co dzień być obecni w pobliżu nieruchomości, którymi zarządzamy. Podejmując decyzję o pracy zdalnej, zarządca może w szczególności:
  • korzystać z mniejszej ilości pomieszczeń przy prowadzeniu działalności;
  • zmotywować swój personel do bardziej wydajnej pracy w związku z perspektywą wcześniejszego zakończenia codziennych zadań;
  • umożliwić reszcie personelu większą koncentrację na obowiązkach wykonywanych w biurze oraz
  • uatrakcyjnić swoje miejsce pracy.
Dlatego też warto spojrzeć, jak nowe przepisy uregulowały kwestię pracy zdalnej. Omówione poniżej przepisy należy stosować także do stosunków pracy nawiązanych na innej podstawie niż umowa o pracę.

W artykule przeczytasz m.in.:

  • Jaki korzyści dla zarządcy nieruchomości wprowadzą nowe przepisy?

  • Podstawowe zasady ustanawiania pracy zdalnej

  • Co musi zawierać porozumienie lub regulamin regulujące prace zdalną?

  • Na czym polega obowiązek informacyjny pracodawcy?

  • Zaprzestanie wykonywania pracy zdalnej – na jakich zasadach?

  • Obowiązek pracodawcy – informacja w związku z oceną ryzyka zawodowego