Ustalanie numerów porządkowych oraz prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów jest jednym z zadań gminy. Czynność ta należy do kompetencji organu wykonawczego, tj. wójta (burmistrza lub prezydenta miasta) i nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Jednak w pisemnym zawiadomieniu właściciela nieruchomości w tej sprawie organ musi podać podstawę prawną oraz zamieścić uzasadnienie.
Załóż konto:
Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:
Mam już dostęp ?
Co wybudujesz bez pozwolenia po 1 kwietnia 2024? »
ZMIANY W PRAWIE BUDOWLANYM 2024 »
Ważne zmiany w prawie budowlanym 2024. Co nas czeka od 1 kwietnia 2024 r.? »
Nowe przepisy w sprawie warunków technicznych dla budynków i ich usytuowania już od 1 kwietnia 2024 r. »
Mikrokawalerki i apartamenty w 2024 roku – jak nowe przepisy wpłyną na rynek nieruchomości? »
Możesz nam zaufać: