Stan prawny na dzień: 28.06.2022
Pytanie:
Pytanie: Dowiedzieliśmy się, że podmioty prowadzące działalność gospodarczą mają posiadać tzw. adres do doręczeń elektronicznych. Czy wymóg ten dotyczy nas jako wspólników spółki jawnej prowadzącej działalność związaną z szacowaniem nieruchomości? Czy fakt posiadania przez wspólników firmowych adresów e-mail wystarczy do tego, żeby spełniać wymóg posiadania adresu do doręczeń elektronicznych?
Do usług tych należą:
- publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (usługa elektroniczna świadczona przez Pocztę Polską SA);
- publiczna usługa hybrydowa (stosowana, gdy dokument elektroniczny zostanie wydrukowany, a następnie dostarczony adresatowi w postaci papierowej);
- kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (świadczona przez uprawnione podmioty prywatne – kwalifikowanych dostawców, którzy mogą potwierdzać autentyczność nadawcy i odbiorcy oraz czas nadania korespondencji drogą elektroniczną – patrz: https://www.nccert.pl/uslugi.htm).
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- czym się różni adres do doręczeń elektronicznych (ADDE) od adresu email;
- jak uzyskać ADDE.
Uzyskaj pełen dostęp do serwisu!
Bądź na bieżąco ze wszystkimi zmianami w prawie.
Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:
- odpowiedzi na indywidualne pytania – będziesz mógł je zadać naszym ekspertom,
- szkoleń wideo dla zarządców nieruchomości,
- narzędzi (wzorów dokumentów, orzeczeń, aktów prawnych, ebooków),
- bazy porad i odpowiedzi na pytania zarządców.